תפריט
תפריט

מהי עמדת טעינה חד פאזי לרכב חשמלי?

כדאי לדעת: עמדת טעינה לרכב חשמלי חד פאזי

עמדות טעינה חד פאזיות נחשבות לנפוצות מאוד בישראל, ועדיין, יש מי שטרם הכירו באפשרות להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי חד פאזי. המאמר הנוכחי יציג באופן מעמיק מהי עמדת טעינה חד פאזי, מה חשוב לדעת אודותיה ואיך ניתן להתקין אותה באופן מקצועי. קראו את השורות הבאות בעיון ותגלו את כל האינפורמציה הדרושה לכם בנושא. בואו נתחיל!

מהי עמדת הטעינה החד פאזית?

עמדת הטעינה החד פאזית מיועדת לרכבים חשמליים והיא מתאימה למצבים שבהם יש תשתית ביתית או תשתית קטנה יחסית.

זרם הטעינה של העמדה מוגבל ל – 16 אמפר וההספק המקסימלי שלה מגיע ל – KW3.68 (הדבר מאפשר לחבר את העמדה בקלות לשקע חשמלי בבית או בקרבת המשרד). חיבור העמדה לחשמל מוביל להזנת הכבל מרשת החשמל שבקיר באופן חד פאזי.

בשלב זה, מועבר מתח חילופין AC אל כלי הרכב שמחובר לעמדה.

הרכב החכם ממיר את המתח ל – DC ומביא בכך לטעינה של הסוללה.

עמדת טעינה זו נחשבת לנפוצה ביותר בישראל, משום שחברות הרכבים החשמליים מספקות אותה בעת רכישת הרכב.

לקוח בודק עמדת טעינה חד פאזי לרכב חשמלי

דרישות התקן של עמדת טעינה חד פאזי לרכב חשמלי בישראל

בדומה למכשירי חשמל אחרים, גם כאן יש תקן ישראלי שמאפשר למשתמשים בעמדה לעשות זאת באופן בטיחותי.

התקן הישראלי מחייב להתקין את עמדת הטעינה על גבי משטח יציב, לדוגמא: עמוד או קיר ישר.

בנוסף לכך, כדי להימנע מתקלות באספקת החשמל, יש לבדוק שההספק המירבי של עמדת הטעינה נע בין KW7.36 ל – KW22.

התקן קובע גם שצריך לספק את העמדה עם שקע בלבד במצבים שבהם זו מותקנת במקום ציבורי, כדי למנוע גניבות של כבלי הטעינה.

בחירה של עמדת טעינה חד פאזית לרכב צריכה להתבצע לצד מומחים בתחום

התקנה של עמדת טעינה חד פאזי מתבצעת אך ורק על ידי מומחים בתחום.

שכן, מדובר בהליך שמצריך היכרות עם 2 תחומים: חשמל ורכבים חשמליים. נסביר כעת אודות נושא חשוב שצריך להכיר בו רגע לפני שמבצעים את ההתקנה.

מדובר בבדיקת ההתאמה של העמדה הנבחרת לרכב.

שכן, יש יצרניות של רכבים חשמליים שמגבילות את אפשרות הטעינה לרכבים מסוימים בלבד.

לכן, צריך לבדוק את הנושא מראש ולוודא כי עמדת הטעינה תואמת לרכב.

עמדת טעינה חד פאזי – כך מתבצעת ההתקנה בשטח

התקנה של עמדת טעינה חד פאזי לרכב חשמלי מתבצעת אך ורק על ידי חשמלאי מוסמך שיש לו הכשרה בתחום זה והיא מורכבת מ – 2 שלבים:

  • סיור מקדים במקום ההתקנה.
  • התקנת העמדה.

ישנה חשיבות גבוהה לביצוע הסיור המקדים במקום ההתקנה.

שכן, הדבר מאפשר לבדוק את תנאי השטח. הרי לכל עמדת טעינה חד פאזית יש תכונות משלה.

כך שיש גורמים מסוימים שעלולים לסבך את אופן ההתקנה.

ביקור מקדים מאפשר גם להכיר בגורמים השונים שנמצאים בשטח ולהתאים את העמדה על הצד הטוב ביותר.

הנה דוגמאות של כמה גורמים שחייבים להיבדק בשלב זה:

  • הקרבה בין החניה למקור החשמל.
  • אופן ההתקנה של תוואי החשמל.
  • צורך בחציבה מתחת לריצוף ועוד.

רק לאחר ששלב זה מיושם, ניתן לתאם יום ושעה שבה תתבצע התקנת העמדה.

ביום זה יגיע הטכנאי למקום ויבצע עבורכם את העבודה במלואה, כדי שתוכלו ליהנות מעמדת טעינה שתתאים לרכב שלכם.

הבדלים בין עמדת טעינה חד פאזי לתלת פאזי: איזה פתרון מתאים לרכב שלך?

כאשר מדברים על עמדות טעינה לרכב חשמלי, חשוב להבין שיש שני סוגים עיקריים – עמדות חד פאזיות ועמדות תלת פאזיות. עמדת טעינה חד פאזי היא הנפוצה יותר, בעיקר בבתים פרטיים ובמקומות שבהם לא נדרשת טעינה מהירה במיוחד. לעומת זאת, עמדת תלת פאזי מאפשרת טעינה מהירה יותר, אבל דורשת תשתית חשמלית מורכבת יותר.

השאלה היא – מה מתאים לך? זה תלוי בהרגלי השימוש שלך ברכב ובתשתית החשמל שלך. כדי לקבל את ההחלטה הנכונה, חשוב להיוועץ עם חשמלאי מוסמך שיבחן את הצרכים שלך באופן אישי.

מעוניין לדעת מה הפתרון הנכון עבורך? השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם.

כמה זמן לוקח לטעון רכב חשמלי בעמדת טעינה חד פאזית?

אחד השיקולים המרכזיים ברכישת עמדת טעינה הוא הזמן שנדרש כדי לטעון את הרכב. עמדת טעינה חד פאזי מטעינה בקצב איטי יותר בהשוואה לעמדות טעינה מהירות, אבל עבור רוב בעלי הרכבים החשמליים בישראל, זה מספיק בהחלט לטעינה מלאה במהלך הלילה.

האם עמדת טעינה חד פאזי מספיקה לשימוש יומיומי ברכב חשמלי?

רוב בעלי הרכבים החשמליים בישראל משתמשים בעמדת טעינה חד פאזי, וזה מספק את רוב הצרכים היומיומיים. אם הרכב שלך עומד שעות ארוכות בחנייה – בעבודה או בבית – כנראה שעמדת טעינה חד פאזי תהיה הפתרון הפשוט והנוח ביותר עבורך.

עם זאת, אם אתה נוסע מרחקים ארוכים מאוד במהלך היום וזקוק לטעינה מהירה במיוחד, ייתכן שתידרש לעמדה תלת פאזית. במקרים כאלה, חשוב להתייעץ עם מומחה שיבחן את הצרכים הספציפיים שלך וימליץ על הפתרון הנכון.

בדיקה ותיקון תקלות נפוצות בעמדות טעינה חד פאזיות

בעמדות טעינה חד פאזיות עלולות להתרחש מדי פעם תקלות. לדוגמה, ייתכן שהעמדה לא תטעין את הרכב, או שתחווה בעיות באספקת החשמל. זהו מצב שעלול להיגרם ממגוון סיבות – תקלות בכבל, בעיות חשמליות במערכת הביתית או בעיה במכשיר עצמו.

במקרה של תקלה, חשוב לא לנסות לתקן את הבעיה לבד, אלא לפנות לחשמלאי מוסמך שיידע לבדוק את המקור לבעיה ולפתור אותה בצורה בטוחה ומקצועית.

כמה עולה להתקין עמדת טעינה חד פאזי בבית?

עלות התקנת עמדת טעינה חד פאזי משתנה בהתאם לכמה גורמים: סוג העמדה, המרחק ממקור החשמל, ומורכבות ההתקנה. בדרך כלל, המחיר יהיה החל מ-1,500 ש"ח ויוגדר בהתאם לגורמים השונים בכל התקנה.

לסיכום

עמדת טעינה חד פאזי נוכחת כיום בחניות רבות ברחבי הארץ והיא מאפשרת לבעלי רכבים חשמליים להטעין את רכבם בקלות ובנוחות.

בשלב זה אתם יודעים כי עליכם לבדוק באופן מעמיק את העמדה המתאימה לרכב שלכם ולמקום החנייה טרם הרכישה, ולנו נותר לאחל לכם שתהיה בחירה נכונה.

זקוקים למענה מהיר?

השאירו פרטים לשיחה עם חשמלאי מוסמך:

שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב print

עשוי לעניין אותך…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

זקוקים לייעוץ של חשמלאי מוסמך?

השאירו פרטים למענה מהיר או חייגו:

זקוקים לייעוץ של חשמלאי מוסמך?

חייגו עכשיו למענה מהיר

או השאירו פרטים ואנו ניצור קשר